Distance-Learning.gr

linkedin youtube googleplus facebook twitter pinterest feed

Μαθαίνοντας από τους συμμαθητές

kids learning

Έχετε ποτέ διαπιστώσει παρακολουθώντας μια εκπομπή μαγειρικής στην τηλεόραση ότι το φαγητό είναι αδύνατον να ξαναμαγειρευτεί το ίδιο χωρίς να υπάρχει κάπου γραμμένη η συνταγή; Έχετε παρακολουθήσει ποτέ ένα σεμινάριο ή έχετε συμμετάσχει σε κάποιο meeting μετά το τέλος του οποίου δεν θυμόσασταν τίποτα; Το ίδιο ακριβώς μπορεί να συμβεί και μέσα σε μια τάξη ή σε μια αίθουσα διαλέξεων. Πολλοί καθηγητές οργανώνουν τους μαθητές σε μικρές ομάδες, ώστε να τους εμπλέξουν σε μια δημιουργική μαθησιακή εμπειρία. Ο λόγος; Οι άνθρωποι μαθαίνουν καλύτερα όταν συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία μάθησης. Όταν οι μαθητές εργάζονται σε μικρές ομάδες έχουν την τάση να θυμούνται περισσότερα από όσα έμαθαν και να κατανοούν καλύτερα το υλικό που παρουσιάστηκε. Παρόλα αυτά, δεν εκτιμούν όλοι την αξία αυτής της συνεργασίας.

Μαθαίνοντας να δουλεύουμε με παρέα

Η επιτυχία των ομαδικών έργων μπορεί να έλθει όταν τα μέλη συνεργάζονται κι ακολουθούν ένα γενικό πλαίσιο. Το ξεκίνημα σε ένα ομαδικό έργο γίνεται συνήθως με τον προγραμματισμό μιας πρώτης συνάντησης όπου ο καθένας παραθέτει τα στοιχεία επικοινωνίας του και προσδιορίζεται ένα γενικό πρόγραμμα συναντήσεων. Τα επόμενα βήματα είναι συζητήσεις, προσδιορισμός των στόχων του έργου και ανάθεση εργασιών όπως π.χ. ποιος θα είναι υπεύθυνος για ποιες περιοχές έρευνας, οργάνωσης δεδομένων και ανάλυσης, καθώς επίσης και πως θα ετοιμαστεί και παρουσιαστεί η τελική παρουσίαση.

Ομοιότητες και διαφορές

Ενώ τα περισσότερα μέλη αυτού του τύπου των μικρών ομάδων θα έχουν ένα κοινό γενικό στόχο, το πιο πιθανό είναι κάθε ξεχωριστό άτομο να είναι πολύ διαφορετικό με τα άλλα. Είναι αυτή η μοναδική ποικιλία απόψεων, ικανοτήτων και δυνάμεων που κάνει ένα ομαδικό έργο να είναι εξαιρετικά επιτυχημένο. Στην πραγματικότητα, αν η ομάδα είναι ικανή να αναθέτει τις διάφορες εργασίες βάσει των ικανοτήτων του καθενός ατόμου και παράλληλα όλοι να εργάζονται συνεργατικά, είναι βέβαιο ότι το έργο θα έχει επιτυχία.

Οι διαφορές είναι δυνάμεις

Ο δρόμος προς την επιτυχία ενός ομαδικού έργου δεν είναι πάντα στρωμμένος με όμορφα λουλούδια. Αυτό που κάνει τα ομαδικά έργα να είναι επιτυχημένα - η συνεργασία πολλών διαφορετικών ανθρώπων - μπορεί να είναι επίσης μια σημαντική πηγή άγχους. Φανταστείτε μια ομάδα διαφορετικών ανθρώπων να συναντιέται για να συζητήσει ποιος θα είναι υπεύθυνος ποιου κομματιού του έργου, πως αυτό θα οργανωθεί κλπ. Είναι πάντως σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι κάτι τέτοιο είναι μέρος της διαδικασίας κι ένας άλλος λόγος για τον οποίο τα ομαδικά έργα είναι τόσο αποτελεσματικά εκπαιδευτικά εργαλεία.

 

  • Νεα

  • Δημοφιλή

Βρίσκεστε εδώ: Υπηρεσιες Αρθρα eLearning: πως δουλεύει Μαθαίνοντας από τους συμμαθητές
Άμεση Εξυπηρέτηση